Polecenie zapłaty
- Szczegóły
- Utworzono: 22 marzec 2016
- Opublikowano: 22 marzec 2016
- Odsłony: 90442
Z dniem 01-05-2016 uruchomimy możliwość realizowania płatności za nasze faktury przy pomocy Polecenia Zapłaty.
Polecenie Zapłaty jest bezgotówkową formą płacenia za usługi. Polega na jednorazowym złożeniu dyspozycji cyklicznej realizacji płatności z Państwa rachunku bankowego. Ta forma daje Państwu gwarancję prawidłowych i terminowych rozliczeń należności oraz komfort nie wymagający osobistego, comiesięcznego zaangażowania na ich regulowanie na poczcie, w punktach kasowych czy w banku. Opłaty związane za nasze faktury opłacane są w terminie wskazanym w umowie.
Polecenie Zapłaty to:
-
Wygoda i oszczędność czasu
Formalności związane z uruchomieniem Polecenia Zapłaty załatwiamy za Państwa. -
Bezpieczeństwo zawieranych transakcji
Operacje wykonywane są za pośrednictwem banku w systemie Elixir. W przypadku, gdy nie zgadzacie się Państwo z wysokością obciążenia można anulować w swoim banku transakcję Polecenia Zapłaty (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej w ciągu 56 dni od daty transakcji i w ciągu 5 dni roboczych pozostałe podmioty). -
Terminowe regulowanie rachunków
Płatność jest realizowana dokładnie w dniu wymagalności faktury.
Jak to działa?
Po wyrażeniu zgody będziemy wysyłali do Państwa banku Polecenie Zapłaty za wykonane usługi. Bank zrealizuje płatność dokładnie w terminie płatności określonym na fakturze. W dalszym ciągu będziemy wysyłać tradycyjną fakturę, co pozwoli na kontrolowanie zrealizowanych płatności.
Jak aktywować?
- Trzeba wyrazić zgodę na tę formę płatności na formularzu "Zgoda na obciążanie rachunku". Formularz Zgody można otrzymać w naszym Biurze Obsługi Klienta.
- Na formularzu należy podać numer rachunku, z którego będą realizowane płatności oraz złożyć podpis zgodny z wzorem podpisu złożonym w banku.
-
Wypełniony i podpisany formularz [oryginał] należy złożyć w naszym Biurze Obsługi Klienta lub przesłać do nas pocztą na adres:
MPGK Sp. z o.o.
Biuro Obsługi Klienta
ul. Wolności 44
39-300 Mielec -
Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza aktywujemy usługę w naszych systemach IT oraz Państwa Banku. Jej potwierdzimy osobnym pismem.
Od momentu uruchomienia Polecenia Zapłaty przejmujemy na siebie odpowiedzialność za terminowe uregulowanie Państwa faktury. Prosimy jedynie o zapewnienie środków na rachunku na dzień płatności faktury. Od dnia uruchomienia Polecenia Zapłaty na Państwa fakturze będzie widniał zapis: Sposób płatności: POLECENIE ZAPŁATY.
Dodatkowe informacje uzyskać można kontaktując się z BOK (tel.: 17 5820590 do 593 lub znaleźć w Internecie na stronach Koalicji na rzecz Polecenia Zapłaty www.poleceniezaplaty.org.pl.
FAQ
Jak wypełnić formularze?
Przed wypełnieniem formularza „Zgody na obciążenie rachunku” prosimy zapoznać się z poniższą instrukcją:
- Formularz proszę wypełnić czytelnie, najlepiej drukowanymi literami.
-
Prosimy o wypełnienie jedynie niżej opisanych pół:
a. „Rezydent/Nierezydent” – należy zaznaczyć właściwy kwadrat:
- rezydent - w przypadku osób fizycznych posiadających obywatelstwo polskie lub podmiotów gospodarczych zarejestrowanych w Polsce,
- nierezydent - w przypadku obcokrajowców i podmiotów gospodarczych niezarejestrowanych w Polsce.
b. „Nazwa i dokładny adres płatnika” – należy wpisać nazwę posiadacza rachunku bankowego (imię i nazwisko lub nazwę firmy), jak i adres zgodny z adresem zamieszczonym w dokumentach bankowych.
c. „Numer rachunku bankowego płatnika” – należy wpisać numer rachunku bankowego (26 cyfr).
d. „Konsument... /Pozostali płatnicy” – należy zaznaczyć właściwy kwadrat:
- konsument - w przypadku osób nie prowadzących działalności gospodarczej,
- pozostali płatnicy - w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą i firm.
e. „Identyfikator płatności” – Numer klienta - znajdziecie go Państwo na wystawianych fakturach.
f. „Miejscowość i data” – taka sama na obydwu egzemplarzach Zgody.
g. Podpis posiadacza rachunku złożony na dokumencie Zgody musi być zgodny z karta wzorów podpisów złożoną w Państwa banku (jeśli dysponowane rachunkiem wymaga podpisu dwóch osób, Zgoda powinna być podpisana przez obydwie osoby).
Jak odwołać Polecenie Zapłaty?
Formę płatności Polecenie Zapłaty można odwołać tylko w formie pisemnej. W tym celu należy wypełnić i złożyć w naszym BOK formularz "Odwołanie zgody na obciążanie rachunku".